Home > !RECENZIJOS > DOMINION // Recenzija Nr.21

DOMINION // Recenzija Nr.21

Pavadinimas: Dominion
Žaidėjų skaičius: 2-4
Žaidimo trukmė: nuo 30 min.
Žaidimo tipas: kortinis, “rankos” rinkimas
BGG reitingas: 8

Intro. Šis žaidimas, vardu Dominion, mano akiratyje sukosi jau labai senai. Priežastis paprasta – 2009-aisiais jis laimėjo geriausio žaidimo Spiel des Jahres apdovanojimą, o tai, bent jau traukinukams, yra kokybės ir beveik garantuotos sėkmės garantas. Tačiau kodėl iki šiol jo taip ir nepuoliau bandyti? Priežastis taip pat paprasta: jo formatas – KORTOS – nėra pats mėgstamiausias traukinukų daiktas, todėl automatiškai Dominion buvo priskirta “išankstinio nurašymo” dėmė. Dėmė, kurios žaidimas garbingai atsikratė pagaliau atsidūręs pas mane ant stalo.

SKAITYTI TOLIAU

Veiksmų kortos ir jų paaiškinimai

Nereikia bijoti KORTŲ. Čia jos ne tokios, kaip žaidžiant Durnių ar Pokerį🙂 Kiekviena korta turi kažkokią galią, kurios dėka pratęsi savo ėjimą arba ta korta turi piniginę vertę. Čia yra dar viena riba, kurią turi peržengti kortinis žaidimas, kad įtiktų traukinukams – labai sunkiai susidraugauju su tomis “ypatingai daug teksto ant savęs” turinčiomis žaidimų kortomis, nes tuomet žaidimas tampa pastoviu tų galių skaitymu, aiškinimusi, o taisyklių knygutė eina iš rankų į rankas panašiai kaip “Vienas Namuose” VHS kasetė “videkui” 90-aisiais. Laimei, su Dominion taip tikrai nėra. Čia kiekviena korta turi labai trumpus paaiškinimus, pvz.: “+1 action” arba “+3 cards”. Taip, angliškai nekalbantys pirmus raundus bandys nuspėti, kas tas actionas (tarti panašiai kaip actas) yra, tačiau kiekvienoje partijoje dalyvauja vos 10 skirtingų kortų, todėl jau po kurio laiko net nesuprantant tų žodžių galima “pagauti kampą”, ką tos kortos daro.

Visko tik atrodo DAUG, bet painumo ir panikos tikrai nebus - žaidimas labai paprastas ir aiškus.

Žaidimo dėžutės dizainas gasdina – kažkoks niūrus, ypač lyginant su dažnai traukinukams po nosimi pasivaidenančiais Days of Wonder marguoliais (pvz.: Cargo Noir ar Small World). Kortų piešiniai irgi tokie so-so – nieko ten blatno, o ir jųjų pavadinimai kokie nors ten “militia” ar “market” nelabai rūpi žaidžiant – visi domisi tik tais trumpais kortų galių simboliais, t.y. “+1 action”, “+3 cards” ir t.t. Taigi, Dominion tikrai netaps Mis Bordgeimė… bet užtat jis gražiai šoka ir dainuoja!🙂

Pavyko kaip reikiant ištestuoti žaidimą su skirtingais žaidėjų “kiekiais”, todėl galiu drąsiai pasakyti, kad priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus keičiasi ir pats žaidimas.

Šypsotis laiko bus nebent tik žaidžiant keturiese - Dominion su dviem žaidėjais beveik nepalieko laisvo laiko nosiai pakrapštyti

Likau labai nustebintas puikaus veikimo prie 2 žaidėjų: kadangi kiekvienaas žaidėjas “dirba” sau panosėje, tai žaidimas sukasi pasakišku greičiu – praktiškai nėra to vadinamo “down-time”, kuomet reikia laukti vėl ateisiančio tavo ėjimo. Tu renki kortas ir didina savo “ranką”, t.y. kaladę – jokių ten didelių įtakojimų venas kitam nėra, neskaitant kelių “atakinių” kortų, bet ir jos tėra pasibraižymai ir ne kas daugiau. Smagu tai, kad dviese gana “giliai” sužaidi partiją per kokia 20-30 minutėlių – ir tikrai kaifuoji nuo visiško įsitraukimo į žaidimą, nes per tas 20-30 minutėlių nelabai turi laiko blaškymuisi.

3-4 žaidėjai įneša visiškai kitokių dalykų: čia jau atsiranda naudingiau naudoti “atakavimo” kortas, nes jos skriaudžia visus tavo priešininkus – tokiu atveju čia nuskriausi 3 varžovus, o kuomet žaidėte dviese tai tavo skriaudas patirtų vos vienas dalyvis. Dar vienas dalykas, kas keičiasi, tai down-time prailgėjimas, bet jis nėra labai ilgas (nebent žaidi su pirmą kartą Dominion matančiu ir angliškai nė bum-bum nesuprantančiu lėtoko stalo žaidimų perpratimo žaidėju, ko praktiškai nebūna).

Tvarkingos žaidimo dėžutės pavyzdys bet kuriai stalo žaidimus kuriančiai kompanijai

Ką galiu pasakyti apie elementus? Ogi tik gerai. Žaidimo dėžė turi skyrelius atskirų verčių kortoms, todėl viskas susideda tvarkingai ir taip išlieka iki kito žaidimo, kas pagreitina žaidimo startą. Kortos kokybiškos ir vargu ar labai jau galima pykti dėl jų nusidėvėjimo – žaidžiau su ne pirmos jaunystės dėžute, ir kortos atrodė kaip naujos. Taip, mačiau, kad amerikiečiai siūlo kiekvieną kortą celofanuoti (kaip mokykloje vadovėlius, sąsiuvinius ir pan.), tačiau manau, kad geriau išvis nesibučiuoti, negu bučiuotis per stiklą. Yra šioks toks niuansas nebent tada, kai pridedi papildymus, kurių tikrai nėra mažai – tuomet aišku, kad skirsis naujos kortos nuo senų, bet ir tai labai didelės įtakos neturi, nes tu neturi FREE WILL žaidime – trauki tai, kas yra tavo kaladės viršuje, ir nesvarbu – matai ar nematai naują ar padėvėtą kortą – vis tiek ją turėsi imti. Ten skirtumai nutinka nebent strategavime imti-neimti, kuomet gali to ėmimo atsisakyti…

Viskas sukasi lėčiau tik pradžioje, kol dar vis stebi KĄ ir KAIP daro tos tau "naujos" 10 startinių kortų...

Kadangi žaidime yra žymiai daugiau tų veiksmo kortų nei 10 (o su papildymais dar daugiau nei bazinėje pakuotėje), tai prieš kiekvieną partiją burtu keliu pasirenki tas 10, su kuriomis žaisite, o tai reiškia, kad kiekviena partija bus kitokia ir ne tokia, kaip anksčiau, nes vienos kortos veikia vienaip su kitomis ir t.t. Tai yra gerai, nes kas kartą išdėliojus startines 10 būna baisiai įdomu jas apžvelgti ir pradėti galvoti, kokią čia strategiją pasirinkus…🙂 Traukinukai žaidė gal kokia 10 partijų ir dar nėra tikri, ar žaidimas tikrai “išžaidžiamas”, nors vienas stalo žaidimų fanatas Šarūnas minėjo, kad jie surado Dominion bug’ą, t.y. kampą, per kurį žaidimą reikia laimėti, ir kadangi visi jį žino, tai ir kovos ar azarto nebeliekaTraukinukai dar vis ieško to kampo🙂

Taisyklės labai paprastos, ir jas galima paaiškinti per 5-10 minučių. Mėgstu tokius dalykus, nes tada gali iškart pradėti žaisti ir kartais net su pirma partija patirti rimtą konkurenciją (nes pats gi būni jau žaidęs ir vis tiek turi kad ir mažą pranašumą). Antroji, trečioji ir visos kitos partijos jau dovanoja rimtą kovą, konkurenciją tarp žaidėjų, o ir iki pat galo nesuvoki, kas laimi. Taip, pagal dingstančius vertingiausius “ŠEŠETUS” supranti, kad kažkas veržiasi į priekį, bet vis tiek, dažnai nesupranti, kad pergalę kainuoja vienas kitas extra taškelis.

Kam šitokie piešinukai atrodo labai gražūs?

Vertinimai? Taip jau gaunasi, kad visose srityse, pagal kurias bandau įsivertinti visus apžvelgiamus plačiau žaidimus Dominion kažko “nedadaro” – viskas su juo kaip ir gerai, bet azarto čia tikrai pustuštis šulinėlis… Pabodimas? Sužaidei kelias partijas, ir ačiū, viso gero – Dominion tinkamas, kuomet turi mažai laisvo laiko ir nenori įnirti į rimtus žaidimus. Tai ypač pastebima žaidžiant dviese – greita 20-30 minučių partija užmuša “laukimo” laiką ir vis tiek praleidi gerai laiką. Išvaizda? Nu tikrai ne gražiausias kaimo vaikinas, ar ne?

Žaidimo idėja: 8/10

Taisyklių paprastumas: 8/10

Pabodimo faktorius: 8/10

Taisyklių perpratimas: 9/10

*Azarto lygis: 6/10

*Žaidimo elementų kokybė: 8/10

*Žaidimo išvaizda: 7/10

*Žaidimo lauko ir taisyklių dizainas: 9/10

*Žaidėjų patirties įtaka: 7/10

*Žaidimo kainos ir vertės santykis: 8/10

Pabaigoje skaičiuojami tik šie PERGALĖS taškai...

BENDRAS REZULTATAS: 78/100

Ką tai reiškia? Ogi nieko – taip ar taip Dominion mielai sužaidžiame, kai tam yra noras. Kartais po dviejų trijų kitų žaidimų partijų nebesinori rimto ir sudėtingo daikto, o jeigu po namus skirstytis dar ankstoka, tai Dominion tiks puikiai tai finalinei vakaro programai.

Pabaigai…

Juokiukas Nr.1. Daug stalo žaidimų fanatų šio žaidimo pelnytą Spiel des Jahres laiko kontraversišku nuotykiu. Nelabai suprantu kodėl, ypač kai turime tokius “gretimus laiko juostoje” nugalėtojus, kaip Dixit ar Villa Palleti?🙂

Praktiškas patarimas: KĄ DARYTI KUOMET TURI DAUG SKIRTINGŲ KORTŲ IR NORI PERŽVELGTI JAS GREITAI PRIEŠ PARENKANT STARTINĮ DEŠIMTUKĄ? Vieni siūlo atidėti į šalį po vieną veiksmų kortą ir taip suformuoti “kaladę”, iš kurios burtų tvarka traukiant 10 kortų ir parenkami startiniai set’ai. Kiti daro tai šitaip – atsakymai nuotraukose:

Filmukas. Filmukai visada yra gerai🙂

  1. 2011/06/10 at 13:33

    “Žaidimo tipas: kortinis, “rankos” rinkimas” na čia nelabai sutinku, ne rankos, o kortų kaladės sudarymas.

    euforija nuo Dominion man seniai praėjo, škias praeitas etapas. Dabar užtat jau kaip minėjau anksčiau “pasėdau” ant kito deck building žaidimo – Nightfall. Jis gerokai skiriasi nuo D. Jame yra daug interakcijos tapr žaidėjų ir inovacinė chain mechanika.

    • 2011/06/10 at 13:49

      galime diskutuoti dėl to termino, nes aš manau, kad ne tiek kortų kaladė čia esmė, kiek “ranka”, kurią susiguldai. Teoriškai abudu teisingi, nes realiai vienas kitą papildantys, tik reikia skirti du dalykus: Dominion NEREIKIA surinkti kuo daugiau kortų į kaladę – esmė yra turėti kuo stipresnių kortų kaladę, kad ji dovanotų stipresnę ranką. Kas pirmas tokią ranką susirenka, tas ir laimi žaidimą – labai retai kas nors kitas “paveja” lyderį, kuomet pastarasis jau pradeda rinkti “6ešetus”.🙂 Bet kaip ir sakiau, tu irgi teisus.🙂

  1. 2011/06/12 at 00:20
  2. 2011/06/27 at 12:04

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: