Home > !RECENZIJOS > Cargo Noir // Recenzija Nr.20

Cargo Noir // Recenzija Nr.20

Pavadinimas: Cargo Noir [tariasi KARGO NU-ĄR]
Žaidėjų skaičius: 2-5
Žaidimo trukmė: nuo 45 min.
Žaidimo tipas: auction, family, collection
BGG reitingas: 1131

Intro. Šio žaidimo laukiau turbūt labiausiai lyginant su visais paskutinio meto “laukimais” ir tą mano laukimą tikrai kurstė dar ir patys Days of Wonder, kurie būtent Cargo Noir žaidimui sukūrė itin grakštų anonsinį pristatymą, apie kurį jau rašiau anksčiau. Kita vertus, nesu reklamos auka – Cargo Noir jau iškart mane žavi savo komiksine išvaizda, kuriai iliustracinės galios prideda tą puikiai sugebantys darytis Days of Wonder dailininkai. Kalbant apie išvaizdą, šis žaidimas man primena Small World – taip pat tų pačių Days of Wonder šedevras, kuris kątik gavo tęsinį Small World: Underground (pastarasis gali būti žaidžiamas ir atskirai, t.y. stand-alone versija). Grįškime prie Cargo Noir – ką išvis reiškia šis daugumos neteisingai tariamas pavadinimas? Išnarpliokime po kauliuką – CARGO reiškia krovinius, o NOIR yra aliuzija į senuosius filmus apie mafijozus, kyšininkus, nelegalius versliukus ir t.t. Taigi, ką turime? Ogi NELEGALIUS KROVINUKUS, kuriuos ir bandys užvaldyti žaidėjų valdomos “blogiečių” šeimynos – nuo italijos mafijozių iki lotynų amerikos džiunglėse įsikūrusių sukilėlių su “čegevariškomis” aprangomis.

*Žaidimo idėja: 8/10
*Taisyklių paprastumas: 10/10
*Taisyklių perpratimas: 10/10
*Žaidimo išvaizda: 9/10
*Žaidimo elementų kokybė: 9/10
*Žaidimo lauko ir taisyklių dizainas: 9/10
*Žaidėjų patirties įtaka: 7/10
*Azarto lygis: 6/10
*Pabodimo faktorius: 8/10
*Žaidimo kainos ir vertės santykis: 7/10
BENDRAS REZULTATAS: 83/100

….SKAITYTI TOLIAU ->

Istorija. Žaidimas labai jaunas – jis gimė šiemet (2011 m.), todėl natūralu, kad šito įrašo viršuje pažymėta vieta BGG reitinge turbūt keisis kas kelias dienas (tikėtina, kils aukštyn). Ant dėžutės randame Days of Wonder logotipą, kuris iškart leidžia tikėtis LENGVAI perprantamo ĮDOMAUS žaidimo su GRAŽIAIS elementais. Autorius Serge Laget yra atsakingas už nemažai garsių žaidimų, įskaitant Mystery Express ar Senji. Gana įdomūs ir autoriaus pastebėjimai, kokiomis sąlygomis gimė šis žaidimas – jas galima paskaityti čia, o aš tik trumpai apibendrinsiu, ką jis pasakė: turi būti daug kelių į pergalę, žaidimas turi tikti tiek 2, tiek 5 žaidėjų partijoms ir žaidimas turi transliuoti tokią tematiką, kuri yra dar nenuvalkiota ir priimtina masėms, t.y. kad ji jaudintų visus.  Žaidimo idėja: 8/10


Pergalės taškus duodančios kortelės turi dar ir keletą naudingų funkcijų

Taisyklės. Nesumeluosiu pasakęs, kad taisyklės čia yra “1, 2 ir 3”, nes iš tikro, tai viskas labai paprasta: žaidėjas per savo ėjimą atlieka 3 veiksmus. Tada juos atlieka kitas. Taip sukasi ratas, o tuos ratus žymime ant lentos – po tam tikro ratų skaičiaus žaidimas baigiasi, ir visi skaičiuoja taškus. 1. Pirmiausiai susirenki taškus ir visokius gėrius, ką uždirbai su prieš tai rate sužaistais ėjimais. 2. Tada perki-keiti gėrybes. 3. Tada vėl išsiunti savo fyškytes, kad kitame rate pirmoje fazėje gautum gėrybių…Pilnos taisyklės anglų kalba yra čia, tačiau galiu paliudyti – jas labai lengva paaiškinti pirmą kartą prie šio žaidimo (ar išvis bet kokio) prisėdusiems žmonėms. Be to, kiekvieno žaidėjo lentelėje yra visi tie trys ėjimai dar kartą pažymėti, o ir pati lenta yra daugiau nei informatyvi. Taip sakant Days of Wonder lieka prie sau ištikimų ženkliukų “primintukų” formato, todėl net per pirmą partiją jau antrame rate niekam nebekyla klausimų kas čia kaip daroma…

Taisyklių paprastumas: 10/10

Macao centrinė zona su aplinkui išdėliotomis uostų lentelėmis

ŽAIDŽIAME. Žaidimo pasiruošimas užtrunka apie 10 minučių, nes per tiek laiko išdėstoma iš atskirų lentelių susidedantis žaidimo laukas. Priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus, skiriasi kuriomis pusėmis reikia dėti žaidimo lauko lenteles. Pastaba: žaidimo laukas gana didelis (reiks daug vietos), todėl žaidžiant dviese ar trise geriau išvis išimti neaktyvias lenteles, nes jos taip ar taip žaidime nedalyvauja – tiesiog savo piešinukais puošia stalą ir tiek. Šalia lauko iš lentelių sudarom antratiek vietos užimantį lauką iš kortų – tai pirkiniai (pergalės taškai), kurie ir skaičiuojasi žaidimo gale. Taigi suprask mane teisingai – vietos čia reikės gana daug (5 žaidėjų režime naudojami visi elementai, bei turėkime omenyje, kad dar visi 5 žaidėjai turės ir po savo asmeninį lentelę…). Pats žaidimo laukas nesikeičia – žaidžiant tam pačiam žaidėjų skaičiui jis vienodas kiekvieną partij, tačiau tai jokios įtakos (neigiamos) neturi. Sąlygos nesikartoja todėl, kad ant visų lentelių kiekvieną kartą atsitiktine tvarka išdėliojamos gėrybių kortelės. Žaidžiant dviese žaidimas sukasi greičiau, visa partija trunka apie 45 minučių, tuo tarpu penkiese galite užsitempti ir iki 1,5 val. Downtime šiek tiek erzina, nes kaskart atlikęs savo tris veiksmus tu jau degi noru vėl kažką daryti, o čia tau belieka stebėti kitų veiksmus… Tai šiek tiek erzina, nes ir įtakos kitų veiksmai labai jau didelės neturi (retai pasitaiko, kad į vieną vietą nusitaiko keli žmonės ir tada prasideda visokie psichologiniai žaidimai), todėl ir stebėjimas yra daugiau priverstinis. Gera žinia ta, kad baigus žaidimą iškart norisi žaisti dar kartą!

Pabodimo faktorius: 8/10

Žaidėjo "vaikštukas-laivukas" ant statomos pinigų krūvelės - tai kyšis, kurį bandome pasiūlyti už prekes visuose uostuose...

Kam patiks žaidimas? Visiems – tiek vaikams, tiek tėvams; tiek strateguotojams, tiek “auksinės žuvelės 2 sekundžių atmintį turintiems” tretiems broliams Jonams… Taisyklės paprastos, vaizdai nerealiai gražūs, kolekcionavimas įaugęs į visų mūsų kraują (kaip kitaip pateisinti visokių daiktų prikrautus rūsius ir juoduosius kambariukus?), o ir strategavimui čia palikta vietos. Prieš tai minėjau, kad įtakos kitų veiksmai tavo egzistencijai neturi – tai nėra visiška tiesa. Norint – pabrėžiu NORINT – galima dar ir kaip susikauti su varžovu, tačiau tokios kovos yra daugiau “susitiko du ožiukai ant tilto” akibrokštai su “kur du pešasi – trečias laimi” pabaiga. Žaidžiant dviese ta konfrontacija ryškesnė, tačiau žaidimo mechanika itin stipriai KOVAI nepritaikyta. Plekšt plekšt ir tiek… kaip pataria žaidimo tematika, čia niekas nieko nešaudo ir negalabyja – visur veikia pinigai, todėl geriau jau papirkinėti visus. ššš, kad neišgirstų valdžia.

Gėrybės, dėl kurių ir tenka ploninti kišenes...

Azarto čia nėra labai daug, nes tiesiog nėra dėl ko per stipriai pergyventi – ypač pirmus kelis ratus viskas sukasi labai lėtomis apsukomis, o ir pinigai “vaikšto” ne per didžiausi. Didesnis azartas atsiranda per paskutinius kelis ėjimus, kai jau supranti, kad “plėstis” nebereikia – dabar jau reikia derlių imti, ir kuo efektyviau. Šitoje fazėje visų žaidėjų dėmesys nustoja blaškytis po šonus, šnekos apie vietinės “selebritės” patekimą ant “Žmonių” viršelio paliekamos užmaršty ir visi žiūri į lentą. Tie, kas nepliurpė nuo žaidimo pradžios, tą laiką galėjo praleisti planavimui į priekį, kurį iš dalies pastoviai sujaukia kitų žaidėjų ėjimai, tačiau… tas planavimas visgi yra esminis raktas į pergalę. Kaip ten bebūtų, laikas prie šio žaidimo prabėga labai greitai. Vienodai greitai tiek plepant, tiek tylint.

*Taisyklių perpratimas: 10/10

*Azarto lygis: 6/10

Žaidėjo lentelė, kurioje jis deda savo pinigus ir gėrybių žetonus

Elementai. Days of Wonder negamina prastų žaidimų – taip yra ir su Cargo Noir.Visi elementai labai geri: jų daug, tačiau jie kokybiški ir skirti ilgam naudojimui. Ypatingai didelis ačiū už Pinigų žetonus – jie kazino žetonų tipo, todėl itin smagu tą tvirto plastiko pinigėlių bokštelį kaskart liesti rankomis ir jausti, kad turi pinigų… hm, nu gal ne visai taip, bet rankos dažnai žaidžia su tais pinigėliais. Žaidimo lenta labai graži – piešinukai visur “komiksiškai nuariški”, t.y. tempiantys žaidimą gilyn į savo tematikos nuotaiką. Svarbu pakartoti tai, kad visur pilna priminimų apie visus įmanomus veiksmus ir kas čia kaip veikia – tai labai gerai tiems, kas pastoviai pamiršta taisyklių niuansus, o taip pat naudinga ir tais atvejais, kai žaidimą iš lentynos ištrauki po metų pertraukos – tokie ženkliukai ir pagalbiniai pažymėjimai labai greitai sugrąžiną atmintį. Kalbos barjeras nėra didelis – gėrybių pavadinimai anglų kalba, tačiau ir iš paveiksliukų galima viską matyti ir suprasti.

štai kaip viskas gražiai telpa... išskyrus gėrybių korteles juodame maišelyje, kuriam vietos, kaip matai, nebeliko!

Taip net angliškus žodžius išmoksi; tiesa, tuos, kurie reikalingi kontrabandininkų pašnekesiuose.

Kita vertus, ant žaidėjų lentelių esantys ėjimo metu atliekami veiksmai aprašyti angliškai ir be jokių paveiksliukų – bet čia jau kabinėjuos tam, kad kabinėtis…

Taisyklių knygelė tokia pati kaip ir kituose Days of wonder žaidimuose, t.y. GERA. Žodžiu, viskas kaip ir gerai, išskyrus… krepšelį su gėrybių kortelėmis. Viską sudedi į dėžutę, o tas krepšelis lieka be vietos – tą patį šneka visi, kas tapo pirmaisiais Cargo Noir savininkais ar bandytojais. O ir plyšti jis mėgėjas! Kaip tokį “paslydimą” praleidote, mielieji Days of Wonder?! Tiesa, jau gird

ėjau apie naujas dėžutes, kur viskas tilps be jokių problemų, tad galime per daug už šią bėdą gamintojų nekulti…

*Žaidimo elementų kokybė: 9/10

Maišelis, kuriam kliūna labai daug kritikos!

*Žaidimo išvaizda: 9/10

*Žaidimo lauko ir taisyklių dizainas: 9/10

Naujokas ir Asas. Asai turės pranašumą, nes jau turės šiokį tokį supratimą, kaip pasiekti pergalę didesniu taškų skirtumu – pradžioje reikia plėstis, tada reikiamu metu stabdyti plėtimą ir visą dėmesį perkelti į pergalės taškų rinkimą. Tuo tarpu žaidžiant pirmus kelis kartus taip ir gali nesuprasti, kur ir kaip čia reikėjo veikti, kad laimėtum žaidimą. Tiesa, mechanika nėra prasta, todėl jau po pirmos partijos naujokas bus pasiruošęs kibti į atlapus žaidimo senbuviui.

*Žaidėjų patirties įtaka: 7/10

štai kaip atrodo tas pinigų "bokštelis" iš itin patogių pinigų žetonų

Kaina. Kokia kaina, toks ir žaidimas… kitais žodžiais, 149 Lt už tokį žaidimą yra teisinga kaina, nors labiau norėčiau sulaukti tos kainos artėjimo prie 99 skaičiuko. Kodėl? Todėl, kad tai yra ta pati Days of Wonder zona, kurioje randame Small World ir Ticket to Ride (pastarasis net 10 Lt pigesni) ir jeigu jau visiškai nuoširdžiai, Cargo Noir užima prizinę trečią vietą iš šio trejeto. Taip, šį žaidimą noriu žaisti dar ir dar, tačiau taip būna visada su naujais žaidimais… Kol neatsiranda kitas naujas žaidimas…

*Žaidimo kainos ir vertės santykis: 7/10

Pabaigai…

Juokiukas Nr.1. Pastebėjome, kad visų damų sėdimosios nupieštos itin “plačių” matmenų. Matyt taikyta graikiškai ar lotynų amerikos rinkai, ką?

Juokiukas Nr.2. žaidimo istoriją pristatantis filmukas:

Filmukas. Šįkart išskirsime Tom Vasel pastebėjimą apie tai, kad KONTRABANDIŠKUMO nuotaikos žaidime iš esmės nėra. Nei mafijozais pasijunti, nei kokiais tai papirkinėtojais. Sutinku su šia mintim, tačiau tai nėra jau tokia didelė bėda – tereikia nusiteikimo.



  1. 2011/05/27 at 19:09

    Man ne tik maišelis ne koks teko, bet ir vienas laivas buvo sulūžęs

  2. Anonymous
    2011/09/26 at 19:50

    Vat ka reiktu prideti – Cargo Noir ypatingai nepasiteisines zaidimas. Labai isreklamuotas, graziai padarytas, ir pššššš.. šnipštas. Nieko naujo, nieko originalaus, rankioji rinkinukus ir tiek. Netrukus po isleidimo atsidure tanga.com ispardavimuose. BGG reitingas praktiskai ir nepakilo..

    • 2011/09/26 at 21:33

      tikra tiesa dėl reklamos, tačiau nemanau, kad buvo tikėtasi, kad jis pasieks aukštumų reitinguose ir pelnys profesionalių žaidėjų pagarbą. Žaidimas iškart buvo nutaikytas masinei auditorijai, tik įdomu, kaip su pardavimais – galbūt nereiktų ieškoti adatos šieno kupetoje, nes… čia jos tiesiog nėra?🙂

  1. 2011/05/23 at 11:19
  2. 2011/06/09 at 18:35
  3. 2011/06/12 at 00:20
  4. 2011/12/16 at 12:07

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: