Home > !RECENZIJOS > Ghost Stories // Recenzija Nr.16

Ghost Stories // Recenzija Nr.16

Pavadinimas: Ghost Stories
Žaidėjų skaičius: 1-4
Žaidimo trukmė: nuo 60 min.
Žaidimo tipas: Co-operative, Strategy
BGG reitingas: 123

Vaiduoklių medžiotojai sukluskite – jums teks kovoti su piktosiomis dvasiomis! Tačiau Ghost Stories yra kur kas daugiau nei tik tai…

DĖMESIO: prieš pradedant skaityti tiesiog būtina įjungti šį rytietišką muzikinį foną, kurį galima klausyti nuo bet kurios vietos – čia pagal skonį:

Northern Taoist Ambient Mix 1 by Sounds Asleep Records Ltd

...miestelio gyventojai nė neįtaria, kad Wu-Feng ketina sugrįžti...

Taigi, kas per ISTORIJA? O ji labai gražiDaugelį gyvybių nusinešusi kova su 9 pragarų valdovu Wu-Feng tapo istorija, kuomet jo pelenai buvo palaidoti miestelio kapinėse, tačiau ne daug kas žino, kad šis bestija ketina sugrįžti į mūsų – gyvųjų – pasaulį ir terorizuoti kaimelio gyventojus. Laimei, į kovą su piktuoju Wu-Feng stoja Fat-Si (arba tiesiog Taoistų vienuoliai). Būtent šiuos veikėjus ir valdys žaidėjas, stengdamasis nubrėžti aiškią liniją tarp gyvųjų pasaulio ir piktųjų pragaro dvasių…

iš šešėlio išlenda pats Antoine!

Bendrai kalbant, žaidimas išties gerai perteikia RYTŲ dvasią: tai pasiekiama dėka žaidimo dizainerio iš Prancūzijos Antoine Bauza gebėjimų kurti grožį… net jei tas grožis baisus (visose kortelėse gražiai nupieštos visokios baisybės). Iš tikro, net nežinant šio fakto žaidimo išvaizda iškart “kvepia” frankofoniška tapyba ir  komiksine kultūra. Kuo, beje, ir pasižymi prancūzai… Daugiau šio dizainerio darbų galime rasti dėžutėje, ant kurios puikuojasi pavadinimas 7 Wonders – taip, šis jau pagarsėjęs praėjusių metų žaidimas taip pat kurtas Antoine rankomis. Gana apie autorių…

INTRO. Žaidimas išleistas 2008 metais. Metais, kuomet atsirado daugiau nei bet kada anksčiau kooperatyvinių žaidimų. Kitais žodžiais, tokių, kur žaidėjai žaidžia ne konkuruodami vieni su kitais dėl asmeninės pergalės, o atvirkščiai – komandoje ir kovodami dėl bendros pergalės prieš žaidimą. Traukinukai mėgsta šį žaidimo tipažą, ir reikia pripažinti, kad Ghost Stories puikiai įgyvendina kooperatyvinę mechaniką.

ŽAIDIMO LENTA. Gera žinia ta, kad žaidimo lentą, t.y. miestelį sudaro 9 kvadratinės kortelės, kurias kiekvieną kartą išdėlioji atsitiktine tvarka… to pasekoje pastoviai žaidi ant “naujos” lentos. Toliau iš visų keturių pusių pristumiama žaidėjo spalvos lentelė – jų yra keturios (žalia, raudona, geltona ir mėlyna). Toje lentelėje yra aiškiai pažymėtos vietos 3 kortoms, o apačioje nupiešta speciali to žaidėjo galia. Taip, kiekvienas žaidėjas, t.y. Taoistas vienuolis turi po kažkokią super galią, kuri jam leidžia kažką nuveikti geriau nei kitiems vaiduoklių medžiotojams. Gera žinia – kiekviena žaidėjo lentelė yra dvipusė, ir skirtingose pusėse yra skirtingos spec. galios. Tai reiškia, kad žaidime turime 4 lenteles, iš kurių kiekviena turi po 2 spec. galias – iš viso 8 spec. galios, kurios atsitiktine tvarka paskirstomos žaidėjams prieš pradedant žaisti žaidimą. Tai reiškia, kad didelė tikimybė, jog kaskart žaisi su vis kitokia spec. galia, ir tai yra gerai (nepabos taip greit).

"reklaminis" stendas

ELEMENTAI. Ko jau ko, bet visokių figūrėlių, žymeklių, vaikštukų, kauliukų, stovelių ir pinigėlių žaidime yra daug visokių. Smagu, kad vos ne kiekviena spec. galia ar vaiduoklio nešami apdovanojimai turi realų DAIKTĄ, įkūnijantį tą kažką… Tačiau mažiau patyrusiam žaidėjui tokia makalynė gali kelti sumaištį – kas čia ką reiškia ir kas čia ką daro? Kiekvienas žaidėjas turi Yin-Yang žymeklį (savotiškas koziris), tada Qi (tariasi “či”) taškų-pinigėlių (nors pinigai žaidime neegzistuoja), tada renka 5 skirtingų spalvų Tao žetonus (kiekvieną spalvą atspindi vaiduoklius gasdinanti materija: geltona – ryžiai arba maistas; mėlyna – veidrodėliai; žalia – sidabriniai skambaliukai; raudoną – smilkalai; juodą – laimės pinigėliai). Tada dar yra dvi auksinės Dievo Budos skulptūros, galios žetoniukai, specialus vienuolių galias apribojantis “reklaminis stendas” ir t.t.🙂 Visko tiek daug, kad net manyčiau persistengta: gražu, smagu, glosto širdį, tačiau pasikartosiu – naujokui ar mažiau patyrusiam žaidėjui šie didelės įtakos žaidimui neturintys elementai įneš daugiau nei pridera streso, pasimetimo ir išgąsčio…

TAISYKLĖS. Čia bus vienas riebus minusas. Taisyklių knygutė labai neaiški (gali parsisiųsti ją čia). Tenka skaityti iš naujo vėl ir vėl tam tikras vietas, kad suprastum, ką čia dabar reiškia viena ar kita vaiduoklio kortos reikšmė, ir ypač (!) kaip ji sąveikauja su tam tikrais žaidimo aplinkos veiksniais… Krūva dalykų taisyklėse taip ir nepaaiškinta, o pirmiesiems kartams geriau jau pasižiūrėti daug tvarkingiau susuktus filmukus (žr. šio įrašo apačioje), negu bandyti šokinėti per tą knygutę pirmyn ir atgal. Nemažiau pasimetimo nutinka tuomet, kai sugalvoji pirmą kartą pažaisti 1 žaidėjo režimu (dar vadinama Solitaire režimu) – čia viskas dar šiek tiek kitaip, todėl ir vėl bandai pagalbos ieškoti ne taisyklių knygutėje, o interneto forumuose. Beje, lankantis juose pasidaro aišku, kad ne tik traukinukams kyla daug klausimų🙂 Beje, šalia taisyklių knygutės (kurių žaidimo dėžėje randame net kelis vienetus skirtingomis kalbomis – verkia medžiai be reikalo kertami) gauname ir tokius paaiškinamuosius lapus, kur visokios kortų reikšmės paaiškintos. Naudinga, tačiau neapleidžia jausmas, kad tas reikšmes buvo galima kaip nors žaidimo lentoje arba žaidėjo lentelėje nupiešti priminimui… Hm.

ŽAIDIMO EIGA. Žaidėjai savo ėjimo metu įgyvendina dvi fazes – Yin ir Yang. Šį simbolį yra tekę matyti, tiesa? Tačiau ar žinai, kas slypi po Yin ir Yang? Paaiškinti yra gana sudėtinga, todėl geriau jau pasiskaityti literatūrą apie tai, tačiau labai trumpais išvirtais ir nusūdytais iki paprastumo žodžiais tariant, Taoistų filosofijoje Yin ir Yang parodo Gėrį ir Blogį. Lai atleidžia man Taoistai už tokį niekšiškai supaprastintą paaiškinimą, tačiau to, deja, reikėjo tam, kad galėčiau sugrįžti prie Ghost Stories žaidimo apžvalgos.

Taigi, kiekvienas žaidėjas savo ėjimo metu pradedan nuo Yin fazės ir baigia Yang faze. Abi tos fazės susideda iš trijų skirtingų etapų. Yin fazės metu veikia blogio jėgos: vaiduokliai grasina miesteliui, traukiamos blogio kortos, netenkama taškų… Po jos ateina Yang fazė, kuomet jau veikia gėris, t.y. Taoistas. Jis visų pirma eina su savo vaikštuku ant kurios nors miestelio figūrėlės, tuomet prašo miestiečio pagalbos (t.y. naudojasi tos kortelės galia) arba atlieka egzorcizmą – taip galima nugalabyti vaiduoklių kortas, ir kuriam laikui sumažinti vaiduoklių puolimą.  Žaidimas sukasi gana greitai, o ir tie etapai greitai perprantami ir įdomūs visiems žaidėjams. Pvz.: kuomet vaiduoklio kortą traukia raudonas žaidėjas, kiti tuomet ne žiovauja, o įdėmiai stebi, ką gi ištrauks jų kompanionas – žaidimas pritraukia dėmesį ir jį išlaiko, ir tai labai gerai.

Įdomu, o kokia ta žaidimo esmė?

Esmė tame, kad žaidimas kiekvieno žaidėjo rato metu įneša vis daugiau ir daugiau vaiduoklių į miestelio prieigas, todėl kuo toliau, tuo sunkiau tenka kovoti prieš juos. Žaidėjai žaidžia kartu ir bando nugalėti paties Ču-Feng prisikėlimo kortą – ši korta “ištraukiama” visada tuomet, kai lieka 10 kortelių. Prieš pradedant žaidimą, atskaičiuoji 10 kortų, ant jų viršaus uždedi galingąjį Wu-Feng, tuomet ant jo viršaus užkeli visą likusią kortų kaladę. Taigi, tampa aišku, kad visi vaiduokliai, kurie tave puola žaidimo pradžioje tėra laikinas masalas, bandantis kaip įmanoma labiau išvarginti Taoistus ir atimti kuo daugiau jų turimų pagalbinių priemonių – kalbu tiek apie spec. galias, tiek apie Taoistų pagalbinius žetonus… Žaidėjai laimi tik vienu atveju – kuomet ištraukus Wu-Feng kortą ji nugalima. Tam tikslui įgyvendinti turi laiko tol, kol yra likusių vaiduoklių kortų, o jų kaip žinia po Wu-Feng korta būna likę 10. Taigi, nemiegok…

Tačiau žaidėjams pralaimėti galima kur kas lengviau – žaidėjai pralaimi visi kartu, todėl čia veikia principas “vienas už visus, visi už vieną”. Netekai paskutinių Qi taškų, tavo vienuolis numirė (tiesa, jį prikelti gali kiti žaidėjai, tačiau laikas ir ėjimai tampa labai brangūs, todėl kartais vietoj gelbėjimo labiau apsimoka kovoti su tuo metu daug galvos skausmo keliančiais vaiduokliais), tačiau tu vis tiek “lieki” žaidime ir gali patarinėti, nes juk jeigu laimės likę gyvi vienuoliai, laimėsi ir tu!

Įdomu tai, kad kiekviena kortelė, kurią traukiame turi tris savo veiksmų zonas – jos parodytos kortelės apačioje. Jeigu ant kortelės kažkas nupiešta kairiajame apatiniame kampe, tą veiksmą reikia atlikti tuo metu, kuomet kortelė paimama (t.y. iškart). Viduryje apačioje esantis veiksmas turės būti atlikti kas ratą kuomet ateis vėl to žaidėjo eilė – ir taip tol, kol nugalėsi šią kortą. Kaip ją nugalėti? Paprastai – tereikia su savo Taoisto vienuolio vaikštuku prieiti prie šios figūrėlės krašto (ateiti ant tos miestelio kortelės, prie kurios padėta ši korta) ir mesti kauliukus. Kiekvienas vaiduoklis turi tam tikrą “gyvybę” ir ją parodo spalvoti aprskritimai kortelės viršuje – šis juodasis Dark Wraith turi “trijų juodų” gyvybę, kas reiškia, kad norint jį nugalėti teks ridenti tris kauliukus ir išridenti tris juodas puses (ant kauliukų yra ne skaičiai, o spalvos). Prie išridentų spalvų galima pridėti savo per sukauptus spalvotus žetonus, kurie atstoja trūkstamą spalvą, pvz.: išridenai du juodus ir vieną geltoną, tai geltono tau čia nereikia… tiesiog atiduodi vieną juodą amuletą, kuris pridėjus prie dviejų kauliukų ir sudaro “tris juodus” – jėga, kuri nugali šio vaiduoklio kortelę ir ją pašalina iš žaidimo. Kortos apatiniame dešiniame kampe esanti reikšmė parodo, kokį veiksmą reiks atlikti kuomet vaiduoklio kortelė bus po sėkmingo egzorcizmo šalinama iš žaidimo. Šiuo atveju, žaidėjas gali pasirinkti – arba imti vieną Qi tašką, arba susigrąžinti Yin-Yang amuletą. Kaip taisyklė, dešiniame kampe dažniausiai būna apdovanojimų veiksmai, kuriuos gauni kuomet nugali kortą.

kaimiečiai tik ir laukia, kada paprašysi jų pagalbos...

SĖKMĖ ar STRATEGIJA? Ir tas, ir anas. Sėkmės čia labai daug – ir kortas trauki, ir kauliukus rideni, ir spec. galias žaidimo pradžioje atsitiktines gauni… Tačiau čia tas sėkmės faktorius anaiptol nėra blogas – jis suteikia žaidimui daugiau įtampos, nes niekuomet negali būti tikras, kad tavo planas išdegs (net ir Taoistas kovotojas nėra visagalis). Kauliukų ridenimas yra vienintelis tikras sėkmės faktorius, ir čia jau nieko nepadarysi. Tuo tarpu pačių kortų-vaiduoklių traukimas nėra jau toks “sėkmingas”visos kortelės yra blogos ir blogesnės viena už kitą, tačiau ištraukus ją tu kartais gali įtakoti, kur ją reikės pastatyti… Galbūt kurio nors vienuolio spec. galia leidžia jam be didelio vargo nugalėti šį kitiems Taoistams mirtiną vaiduoklių? Tuomet tiesiog padedi kortelę arčiau to galingojo ir tiek žinių. Kitas dalykas – strategavimas. Čia jo tikrai yra, ir bandant užbėgti įvykiams už akių (planuoji kelis žingsnius į priekį – tiesa, tik kelis, nes daugiau neišeis dėl pastoviai atsirandančių naujų-nenumatytų problemų su naujais vaiduokliais). Taip pat bandai kaip įmanoma efektyviau išnaudoti visos komandos spec. galias, taip kartu su visais spręsdamas pastoviai naujų vaiduoklių tau keliamus galvos skausmo uždavinius. Taip pat reikia atsižvelgti ir į žaidėjų vaikštukų pozicijas miestelyje – kai kurie žaidėjai gali atsisakyti vaiduoklių egzorcizmo (pvz.: dėl silpnų savo galių arba nelaimingo horoskopo tądien ridenant kauliukus) ir tiesiog vaikščioti po miestelio korteles ir aktyvinti jųjų vertes. Žaidimas yra komandinis, ir čia komandinė taktika yra labai svarbi! Niekas nelaimės žaidimo, jeigu bandys slapčia suregztą planą įgyvendinti vienas ir taip atseit užsitarnauti gelbėtojo etiketę – šnipštas. Tik komandinė taktika leidžia nugalėti šį žaidimą… ir patikėk manim, nugalėti jį nėra taip jau lengva. Dar vienas geras dalykas – yra keturi skirtingi sudėtingumo lygiai. Iš tikro, visi jie skiriasi kone vienu dalyku – kiek Wu-Feng inkarnacijos kortelių įmaišysi į bendrą kaladę? Normaliu režimu, kaip ir sakiau, įdedi vos vieną. Antrame lygyje jau dvi… ir t.t. Jeigu prie šio žaidimo prisės Taoistų vienuolis “kasparovas” ir lengvai įveiks žaidimą pirmais lygmenimis, jo laukia paskutinis, kuris, tiesą pasakius, reikalauja labai daug sėkmingai susiklosčiusių dalykų, norint švęsti pergalę.

Tik nenešk šitos "auksinės" skulptūros į lombardą, ok?

Ghost Stories yra žymiai sudėtingesnis įveikti nei kitas traukinukų jau aprašytas komandinis co-operative tipo žaidimas Pandemic. Čia jau lengviausiame lygmenyje tereikia nelaimingai susiklosčiusių mažmožių (pvz.: iš eilės ištrauktų kelių stiprių vaiduoklių, kuomet ir taip esi leisgyvis) ir žaidimas praloštas. Tai yra geras dalykas, nes skatina susikaupti ir bandyti iš naujo – žaidimas nepabosta iš dalies būtent dėl to, kad norisi įrodyti sau, kad TU GALI ĮVEIKTI BLOGĮ ir tiesiog netyčia nepavyksta to padaryti🙂

Žaidime patyrę žaidėjai turės didesnį pranašumą prieš pradedančiuosius, nes pastariesiems naujos informacijos tiesiog per daug, o ir įžvalgos bei patirties jie turi mažiau, todėl natūralu, kad senoliai taps savotiškais lyderiais ir gali pradėti netgi vadovauti naujokams… viskas ok, jei naujokui tai netrukdo patirti malonumą, tačiau jeigu visą valandą stumdydamas figūrėles ten, kur sako Skirmantas jautiesi nesmagiai, tuomet gali būti taip, kad Ghost Stories tau paliks nemalonų pirmą įspūdį. Tačiau tai ko gero galima pasakyti apie visus komandinius žaidimus, kur visų žaidėjų bendras interesas yra pasiekiamas kiekvieno iš jų veiksmais – tuomet natūralu pagelbėti savo komandos nariui, nes KIEKVIENA KOMANDA STIPRI TIEK, KIEK STIPRI SILPNIAUSIA JOS GRANDIS (gal kas gali pasakyti, kieno čia žodžiai?).

Manau, kad kalbėti apie Ghost Stories būtų galima dar ir dar, tačiau geriausia viską patirti pačiam – tai žaidimas, kurį itin rekomenduoju žaidėjams, kurie dažnai susiduria su baisiausiu stalo žaidėjų košmaruNETURĖJIMU SU KUO PAŽAISTI!!! Ghost Stories įdomus ir žaidžiant VIENAM – tiesiog viską valdai pats, niekas tau nenurodinėja, niekam tu neturi sveiko proto įkrėsti, o vaiduokliai ir baibokai kaip bando užpulti kaimelį, taip bando… Tik ar pavyks tau vienam visiems laikams nuraminti Wu-Feng piktadarį ir vis sudėtingesniu lygiu?…

Žaidimo kaina yra apie 120 Lt, bet manau, kad jis tikrai vertas tų pinigėlių (idealu būtų kokia akcija “99 Lt”). Visų pirma dėl to, kad tai yra vienas iš įdomiausių 1 žaidėjui tinkamų žaisti žaidimų, kurį mielai žaidi ir su komanda: ištikimų draugų kompanija, kurios tikslas vienas – bendrų pastangų dėka nugalėti žaidimą ir pajusti saldų vienybės jausmo pergalėje skonį.

*Žaidimo idėja: 9/10
*Taisyklių paprastumas: 6/10
*Taisyklių perpratimas: 7/10
*Žaidimo išvaizda: 9/10
*Žaidimo elementų kokybė: 9/10
*Žaidimo lauko ir taisyklių dizainas: 9/10
*Žaidėjų patirties įtaka: 6/10
*Azarto lygis: 8/10
*Pabodimo faktorius: 8/10
*Žaidimo kainos ir vertės santykis: 8/10
BENDRAS REZULTATAS: 79/100


Dabar tai, kas liko už kadro…

Ghost Stories turi net kelis pratęsimus, iš kurių didžiausio dėmesio turbūt vertas yra White Moon.

Tiesa, kalbant apie pratęsimus, 2010 metų balandžio pirmąją žaidimą leidžianti kompanija Repos Productions nusprendė pajuokauti ir pristatė pratęsimą, pavadinimu… Jean-Claude Van Rice! Nenuostabu, kad tai nemokamas priedas, kurį galima parsisiųsti čia.

Oficialiame leidėjo puslapyje, skirtame šiam žaidimui galima parsisiųsti krūvą gražių ekrano paveikslėlių… taip sakant, užkietėjusiems fanams. Juos gali rasti šito puslapio apačioje.

Na, ir pabaigai kaip ir žadėta detali ir aiški šio žaidimo apžvalga VIDEO formate. Šitų filmukų pagalba sugebėjau “suprasti” daug dalykų, kurių skaitydamas kažkelintą kartą taisyklių knygutę taip ir nebuvau perpratęs…

  1. 2011/02/18 at 16:18

    o Lietuvoj galima įsigyt šitą žaidimą? kokia maždaug kaina?

    • 2011/02/18 at 16:36

      taip, tikrai galima. Kaina apie 119-139 Lt. Aišku didmiesčiuose lengviau bus jį rasti, tuo tarpu regionams teks naudotis internetu (bus papildomai už pristatymą mokestis).

  2. 2012/01/05 at 00:58

    be šitų video niekaip nepersprasčiau žaidimo, ačiū už gerą recenziją ir papildomas nuorodas;)

    • 2012/01/05 at 09:38

      aš pats buvau susidūręs su ta problema, kad taisyklių knygutę skaičiau skaičiau tūkstantį kartų, ir vis tiek buvo neaiškumų… ir kaip pasirodė vėliau, vis tiek ne viską taip dariau, kaip reikėjo😀

  3. Anonymous
    2012/07/21 at 12:25

    kiek zinau sito zaidimo jau lietuvoje nebepardavines, paskutini, kaiptik as isigijau ;D jeigu kam labai prireiks kreipkites 863635068. PS visikai kaip naujas, zaista keleta kartu :>

  1. 2011/02/18 at 17:18
  2. 2011/03/29 at 10:39
  3. 2011/03/31 at 19:09
  4. 2011/08/22 at 10:28
  5. 2011/10/19 at 10:25
  6. 2011/12/16 at 12:08

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: