Home > !RECENZIJOS > Pandemic // Recenzija Nr.12

Pandemic // Recenzija Nr.12

Pavadinimas: Pandemic
Žaidėjų skaičius: 2-4 (iš bėdos gali ir 5)
Žaidimo trukmė: nuo 30 min.
Žaidimo tipas: Family, Co-op
BGG reitingas: 25

Nebūtina kautis ir konkuruoti žaidžiant stalo žaidimus – yra ir tokių, kur visi žaidėjai privalo veikti išvien, kad nugalėtų prieš patį žaidimą! Tokie “kooperatyviniai” (arba Co-op) žaidimai turi aiškią vietą mano surinktame TOP10uke, ir šis Pandemic, mano nuomone, yra vienas iš geriausių tokio tipažo įsikūnijimų, t.y. avatarų.

Apie ką čia? Žaidimo lentoje turime pasaulį, kuriame šėlsta ligos. Tiksliau, 4 skirtingos epidemijos, kurias ir reikės išnaikinti. Žaidėjai gauna skirtingas roles, ir kiekviena iš jų leidžia atlikti kažkokius specialius ėjimus. Tuo tarpu ratas po rato pati žaidimo mechanika stengiasi plėsti epidemijos mastus, didinti ligos židinius ir atlikinėti ligos proveržius į kaimyninius miestus – viskas tam, kad žaidėjams būtų kuo sudėtingiau. Visi bando apjungti jėgas ir kaip įmanoma greičiau pasiekti pergalę – vieni žaidėjai bando išrasti vaistus nuo ligų, kiti – tiesiog pažaboti nesuvaldomą stichiją (kol pirmieji išradinėja vaistus) ir t.t. Žaidėjai gali laimėti kuomet išranda visus 4 priešnuodžius, tuo tarpu pats žaidimas turi daugiau būdų nukauti varganus žmogelius: tu pralaimi, jeigu baigiasi kortelės, jeigu proveržių kiekis viršija 8, jeigu… Kaip ir tikrame pasaulyje – epidemijos ir paukščių gripai yra real stuff, tad geriau jau nusiteik rimtai kovai su medicinai nepažįstamais virusais!

Žaidimas ne be reikalo yra tokioje aukštoje BGG vietoje. Žaidimo lenta tvarkinga, graži, joje yra puikūs paaiškinimai tiems, kas neperpranta taisyklių dėl “perkrovos atmintyje”. Kortelėse šalia miestų pateikiama įdomi informacija (kol lauki ėjimo, gali sužinoti kiek žmonių gyvena, pvz.: Buenos Aires, Argentinoje), o kortelėse su “epidemijos” žinia irgi pateikiami aiškiai trys žingsniai, kuriuos reikia atlikti. Kubeliai spalvoti ir aiškūs, o ir bendrai mažų elementų čia ne per daugiausia – užtenka jau to gausybės rago, kuris yra Steam žaidime… Kita vertus, miestų pavadinimai yra per maži (nors didesnių ir neišeis jų čia nupiešti), todėl ant jo užlipus kelioms žaidėjų figūroms nebesupranti, kur čia dingo ta Maskva… Pati žaidimo mechanika labai aiški ir paprasta, tačiau tikrai ne prasta: žaidėjai stebi vienas kitą ir padeda elgtis pagal taisykles (kažkaip automatiškai vieni kitus prižiūri, nors lyg ir tikslas būtų ligas išvaikyt). Taisyklės nėra labai sudėtingos – per 10 minučių jau galėsite pradėti žaisti ir su visiškais naujokais, tuo labiau, kad pats žaidimas stengiasi visur ir visaip priminti naujokams, ką jie gali daryti (pagalbinė informacija yra tiek ant lentos, tiek ant help kortelių). Tačiau sužaidus kelias partijas tenka visus žaidimo elementus (ir tuos mažus kubelius) suberti atgal į celofaninius maišelius, o kortas tiesiog sudėti nerūšiuojant į kartoninę dėžutę – tvarkos čia tikrai nėra ir nebus, todėl pasiruošimas kitam žaidimui bus šiek tiek ilgesnis nei norėtume.

Kas dar? Tiesa, žaidimas siūlo kelis sudėtingumo lygius ir juos kontroliuoji pats tu: prieš žaidimo pradžią patys nusprendžiate su kiek epidemijų kortelių žadate žaisti (kuo daugiau, tuo sunkiau) ir tuomet jau tepadeda jums Dievas. Kita vertus, dviese žaidžiant išbandėme visus lygius ir… visais atvejais išgelbėjome pasaulį. Pasirodo dviems labai paprasta kooperuotis ir derintis vienas prie kito. Linksmybės prasideda, kuomet žaidžia daugiau žmonių, pvz.: 4 (arba net 5, nes elementų užtenka 5 žaidėjams, nors taisyklės to ir neaprašo). Derinti tarpusavio veiksmus darosi sudėtingiau, nes norisi ir čia padėti, ir su tuo susitikti, ir ten kažką padaryti… o laikas ir kortos “eina” ir “eina”, žaidimo pabaiga artėja. Galima žaisti atviromis kortomis (visi viską mato), galima jų nerodyti – taip ar taip visi stengiasi kuo labiau padėti vieni kitiems, todėl didelio skirtumo čia beveik nėra. Žaidimo senbuviai arba tie, kas greičiau susigaudo kaip čia ką daryti, taip stipriai susitapatina su pasaulio gelbėtojo vaidmeniu, kad kiti žaidėjai netrukus jau nebeprotauja, o tiesiog vykdo jo įsakymus. Čia toks so-so žaidimo momentas… Beje, kaip ir minėjau, žaidėjų rolių ir figūrėlių yra 5 vnt., todėl natūralu, kad galima žaidimą išbandyti ir penkiese, nors taisyklės parašytos “tik keturiems”. Ką tai keičia? Darosi dar sudėtingiau nugalėti žaidimą per limituotą ratų/kortelių skaičių, bei tenka ilgai laukti kol kiti padaro savo ėjimus (nors ir dalyvauji jų planavime, tačiau vis tiek norisi kažkaip pačiam viską padaryti – visi mes turime savyje užslėptus savanaudžio herojaus genus). Finalizuojant, žaidimas išties geras, tačiau man pasirodė ne toks sudėtingas kaip tikėtasi  (nors visi kiti aiškina, kad sunku laimėti prieš žaidimą su expert-level 6 epidemijos kortelėmis, bet mes be problemų susitvarkėm su visom įmanomom užduotim – pralaimime tik vieną iš aštuonių partijų; ir tai tik todėl, kad nepersistengiame “gintis”). <…> Be to, Pandemic nėra ilgaamžis… nebent pridedi jam pratęsimą, apie kurį papasakosiu iškart po reitingo taškelių susumavimo:

*Žaidimo idėja: 9/10
*Taisyklių paprastumas: 8/10
*Taisyklių perpratimas: 8/10
*Žaidimo išvaizda: 7/10
*Žaidimo elementų kokybė: 9/10
*Žaidimo lauko ir taisyklių dizainas: 7/10
*Žaidėjų patirties įtaka: 7/10
*Azarto lygis: 7/10
*Pabodimo faktorius: 7/10
*Žaidimo kainos ir vertės santykis: 9/10
BENDRAS REZULTATAS: 78/100

Bazinis Pandemic leido jį įveikti gana nesunkiai (baubia kiti žaidėjai, kurie tik kas antrą kartą laimi), todėl šia proga prieš pradedant gilintis į tolimesnius vandenis Pandemic pratęsime siūlau įjungti HAPPY END titrus… Su muzikėle bus linksmiau skaityti toliau:

ŽAIDIMO PRATĘSIMAS: (PANDEMIC) ON THE BRINK

Kaip sakiau, žaidimas tikrai geras, tačiau turi keletą tokių mažų mažyčių netikslumų, kurie kaip koks pelėsis ant uogienės dangtelio – reikalo negadina, tačiau vaizdelis ne koks. Tam reikalui pelėsius čia panaikinsime su Pandemic papildymu “On The Brink”. Visų pirma, gauname naujas žaidėjų figūrėles (jos mažesnės, todėl neužstoja miestų pavadinimų), turime naujų ir patobulintų senų žaidėjų rolių, taip pat naujos spalvos ligų kubelių rinkinuką bei leidimą žaisti ir penktam žaidėjui (su oficialiomis taisyklėmis 5 žaidėjams). Ir, kaip smagu tai pranešti, turime dar ir specialias plastmasines dėžutės su “medicininiu” dizainu, kur greitai, patogiai ir, svarbiausia, tvarkingai laikysime ligos kubelius. Atsiranda daugiau ir specialių ėjimų kortelių, o epidemijos kortelės dabar turi dar ir šalutinį poveikį, kuris dar įneša daugiau įmantrybių. Žodžiu, galima sakyti, kad Pandemic patampa visiškai nauju žaidimu ir sunku suvokti, kad čia tas pats žaidimas, kurio šimtą partijų jau esi sulošęs kartu su draugais… Argi to negana?

Ne!” tarė pratęsimo kūrėjai ir pristatė mano taip vadinamą zbitkininko rolę. Pasirodo, vienas žaidėjas gali žaisti “bio-teroristo” vaidmenį ir kenkti kitiems žaidėjams (kaip Grinčiška, ar ne?).Tačiau čia jau prasideda vėjai… tas bio-teroristas turi tokį didelį lapą-blanką, kuris primena biurokratinius reikalus bankuose ir kitose įstaigose. Čia tas blogietis žymi savo ėjimus, kurių nemato kiti – kažkas panašaus į Scotland Yard žaidimą, tačiau grynai “pandemiškai”. Trumpai tariant, tenka sutikti su Games Tower‘io nuomone apie pratęsimą – viskas šaunu, tačiau geriau jau pridėti po vieną kitą pratęsimo siūlomą idėją prie pagrindinio žaidimo ir taip nuolat kaitalioti PANDEMIC taisykles bei reikalavimus žaidėjams. Sumalti viską į vieną mėsmalę galima, tačiau tuomet žaidimas netenka savo žavesio – paprasto ir greito “sukimosi”. Kita vertus, ačiū už papildomas žaidėjų figūrėles, kurių dėka dabar galime “legaliai” kovoti su ligomis ir penkiese…

Pagrindinio Pandemic žaidimo taisykles anglų kalba galima rasti čia, o apie pratęsimą galima plačiau pasiskaityti oficialiuose Z-Man games interneto namuose čia.

Ir pabaigai, ar nesakiau, kad visi geri stalo žaidimai atiduoda savo duoklę Essenui?🙂

  1. 2010/12/17 at 23:31

    Tas bioteroristo bloknotas nėr jau toks blogis po saule. Jei pasitikit teroristu, tai gali net nepildyti, negi jau neatsimins kokiam mieste buvo praeitą ėjimą?
    Kiek žaidėm, tai vistiek nieks tikrindavo to bloknoto po žaidimo.

    o kad laimit ant expertinio lygio dažnai, tai man čia visiška mistika.
    aš savo kompanijoj net nebandžiau to lygio, nes ir ant žemesnio gaunam į kuprą.😉

    • 2010/12/18 at 21:07

      žinok po to, kai pirmą kartą pralošėme pradėjau nebesuprasti, kodėl taip lengvai iki tol laiminėdavome🙂 belieka manyti, kad tai buvo sėkmingai sukritusių kortų ir rolių sutapimai, nes iš tikro – laimėdavome ne per sudėtingiausiai.

  1. 2010/12/17 at 00:23
  2. 2011/02/10 at 18:36
  3. 2011/02/18 at 14:16
  4. 2011/12/16 at 12:07

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: