Home > !RECENZIJOS > Formula D // Recenzija Nr.5

Formula D // Recenzija Nr.5

Pavadinimas: Formula D
Žaidėjų skaičius: 2-10
Žaidimo trukmė: apie 60 min.
Žaidimo tipas: Racing, Sports
BGG reitingas: 186

Rugsėjo pirmoji praėjo labai prastai: negana to, kad danguje saulės nebuvo matyti nė sekundei, tai dar automobilį teko palikti per septynis kvartalus nuo namų ir pėdinti per lietutį susiraukus kaip obuoliui po žiemos… nes juk miestiečių anšlagas ir mano gyvenamosios zonos užtvindymas automobiliais vyko dėl super rugsėjo pirmosios įvykio – Red Bull Street Racing. Ir aš ten buvau, alų vyną gėriau, burnoj red bull turėjau, širdį permušinėjau… Bet ne apie tai – tiesiog šis įvykis ir bendras Formulės 1 pasaulio mėgimas padrąsino į plačiuosius vandenis išnešti ir stalo žaidimą šia tematika…

AR MOTERYS VAIRUOJA? Taip, pradėkime nuo to, kad tai lenktyninis žaidimas, t.y. žaidimo esmė yra lenktyniauti su kitais varžovais ir pirmam pasiekti finišą. Wow – tai bent įdomybės, tiesa? Palyginus su intriguojančiais lobių ieškojimais pas Tobago ar fantazijos apsireiškimais pas Dixit čia skamba (bent jau iš pradžių) labai nuobodžiai. Ypač po to, kai pamatai žaidimo mechanikos pagrindus – meti kauliuką ir stumi savo mašinytę per išmestų akių skaičių į priekį. Ar neprimena vaikystėje iš kokio “Naminukas” iškirptų žaidimų? Tačiau noriu pastebėti, kad, kaip bebūtų keista, šitas žaidimas yra išties mano mėgstamiausių sąraše ir, kaip bebūtų dar keisčiau, jį pastoviai laimi moteraitės! Na gal ir ne pastoviai, bet patirtis rodo: kur du pešasi, ten avarija garantuota… ir trečia tiesiog atvažiuoja iki finišo… nu ir reiškias laimi. <…> Iš tikro tai vienodos sąlygos visiems!

ŽAIDIMO MECHANIKA Jau minėjau, kad esmė yra kauliuko metimas ir po to judėjimas į priekį, tačiau tai tėra branduolys, aplink kurį prikabinsime ne vieną pagardą ir papildą…  Yra keletas pagrindinių kriterijų, dėl kurių šis žaidimas yra išties geras ir vertas tavo dėmesio:

  • Galimybė žaisti net DEŠIMČIAI žaidėjų vienu metu (kurią aš paverčiu taisykle “arba PENKIEMS žaidėjams vienu metu valdyti po 2 mašinytes”);
  • 5 skirtingi sudėtingumo lygiai: nuo paprasčiausių ridenk-judėk iki “padangų taupymo variklio sąskaita išslystant iš posūkio”;
  • Visiškai paprastos taisyklės ir tikroviški žaidimo elementai (pavarų dėžė, pvz.)

KUR SMAGUMAS? Žaidimo esmė slypi mažose detalėse: per savo ėjimą tu gali arba pamažinti, arba padidinti savo bolido pavarą per vieną laiptelį, t.y. iš antrosios pavaros mušti į trečiąją arba žeminti iki pirmos. Kiekvienai iš 6 įmanomų pavarų yra skirti skirtingi kauliukai – kuo aukštesnė pavara, tuo didesnės kauliuko reikšmės. Logiška, nes su 6ta pavara jau būsi pasiruošęs lėkti maksimaliu greičiu… Tačiau tada juk visi ir lėks 6ta pavara, ar ne? Ot ir ne! Žaidimo trasą sudaro posūkiai – raudonai atskirta zona, kurioje reikia sustoti nurodytą kartų skaičių. Tai reiškia, kad jeigu iki posūkio tau liko vos 4 laukeliai, o tu esi 6toje pavaroje, kurios kauliuko mažiausia įmanoma reikšmė yra 20, tavęs laukia tas pats, kas… įvažiavus į Akropolio parkingą Kalėdų išvakarėse. Žodžiu, ne kas. Tokiu atveju tau teks stabdyti ir toks stabdymas kainuos gedimo taškų – kiek laukelių “praskridai”, tiek dingo taškelių. O taškelių pradžioje turi vos 18. Taigi, taip ir žaidžiame – renkamės pavaras, tada ridename kauliuką ir pagal sėkmę formuojame strategiją. Taip, čia toks absurdas – pradžioje meti, o tada jau žiūri kaip ateityje tau pasielgti, kad suvaldyti fortūną. Bet kuriuo atveju, posūkiai, varžovų bolidų painiojimasis po kojomis, priverstiniai sustojimai raudonose zonose ir didžiulis noras lėkti kuo greičiau (pastebėta pas 100% vyriškos lyties žaidėjų) sukuria tikrą intrigą iki pat finišo. Tai štai toks pats paprasčiausias žaidimo variantas…

VARIANTAS Nr.2 yra mano įnešta taisyklė, kad kuomet žaidėjų yra mažiau arba lygu nei 5, tai visi jie valdo po 2 mašinytes. Tokiu būdų “trijų eismo juostų” trasoje visada bus daugiau trinties ir bus įmanoma žaisti įvairius nešvarius žaidimus, pvz.: su vienu bolidu blokuoti kitus, kad laimėtų antroji tavo mašinytė. Žodžiu, toks variantas yra išties linksmas kuomet žaidžia Formulės 1 fanai – jiems tokia komandinė taktika dar artimesnė dūšiai, nes tai yra nūdienos aktualija šiame sporte…

VARIANTAS Nr.3 Jau kai “įvaldei” abu pirmus variantus, gali versti lentą ir vietoj originalios Monako trasos formulytėms turėsi… naktinį miestą! Greiti ir įsiutę – neonkės ant valytuvų, trilitriniai sportiniai kupė (su slapta dujų įranga bagažinėje ekonomiškam maršrutui VLN-PLNG). Čia atsiranda papildomi dalykai kaip kelio nelygumai (parodyk man miesto gatvę be duobės!), nepatenkintų gyventojų miegamajame rajone šaudymai į pravažiuojančius chuliganus (t.y. tave) ir policijos postas… Pastarasis yra metų absurdas – čia reikia pravažiuoti kuo greičiau, kad gautum naudos… kuri realiai tokia menka, kad dėl jos net rizikuotų neapsimoka. Bet tiek to…

Variantas Nr.4 Grįžkime prie Formulės 1 trasos ir apverskime pavarų dėžės lentutę. Dabar turime jau nebe 18 bendrų “gedimo” taškų, tačiau atskiras bolido technologines savybes. Padangų taškų neteksi, kuomet išslysi iš posūkio (pralėksi nesustojęs). Stabdžių taškų neteksi, kuomet stabdysi (kad neįvažiuot į prieky esantį varžovą arba kad neišlėkt iš posūkio nesustojus). Bolido nosį sugadinsi ir taškų šioje srityje negausi, kuomet susiliesi su varžovo mašina… Variklis kankinsis ir taškų neteks kuomet lėksi maksimaliu greičiu neperjungęs pavaros… Logiška, ne? Dar ir kaip – tikroviška, atrodo, kad tepalu kvepia, benzinu rasoja ir antifryzu padengta.

Variantas Nr.5 Pasirink “veikėją” ir kiekvienas iš jų turi skirtingas stipriasias ir silpnasias savybes, todėl pagal tai ir galėsi elgtis trasoje. O kur dar NOS’as ir kiti padaužiški elementai? Arba įtrauk dar gamtos sąlygų “komponentą” ir pagal lietų/saulę teks koreguoti savo veiksmus…

Variantas Nr.X – sugalvok ir įgyvendink, nes žaidimo mechanika tokia adaptyvi, jog čia galima kurti net ir savo taisykles. Aš asmeniškai būčiau už kažkokį Formulės 1 fanatų klubelį, kuris susirenka prieš tikras lenktynes, pravažiuoja savo mašinytėmis ant stalo, susiskaičiuoja taškus, veda sezono apskaitą, tada išsiverda burokėlių sriubos ir per TV žiūri kaip važiuoja tikri formulistai… arba eina į gatvę ir mojuoja Red Bull’iui!

KAME KAMPAS? Net nežinau… Atrodo berniukiškas žaidimas ir tiek, tačiau kažkas jame yra tokio traukiančio ir įdomaus. Taip, strategijos čia per daug nerasi, nes viskas dar ir priklauso nuo sėkmės, tačiau tu gali rinktis sėkmės/nesėkmės lygius, t.y. reguliuoti išdavą fortūnos (say what?!:|)  Kaip bebūtų keista, labai mielai šį žaidimą su manimi žaidė ir moteriškoji lytis, kuri pasižymi itin protingu ir atidžiu vairavimu, todėl finišą pasiekia beveik neapgadintu bolidu. Vyriškiai važiuoja kitaip – iš pradžių spaudžia ir daužo, o paskui jau tenka iki finišo važiuoti pirma pavara, kad, gink Dieve, neatsitrenktum į per kelią bėgantį ežiuką, nes tiek tereikia iki gėdingo bolido sprogimo… Ar įdomus šis žaidimas? Taip, jeigu surandi apylygio užsidegimo žaidėjus. Žaidžiant su autosporto mėgėjais yra visai kitoks patyrimas – čia visi žino kampus, trajektorijas ir išvažiavimo pavarų laipsnius, todėl praktiką ima taikyti žaidime. Su “žemiečiais” smagu pasivaržyti kuomet yra bendras supratimas apie žaidimą. Galų gale, baisiai įdomu, kai prie vieno stalo sėdi 10 žmonių ir žaidžia tikrą stalo žaidimą, o ne kokiom (kad ir linksmom) kortom pliekia. Įsitraukimo čia daug nereikalaujama, todėl kol važiuoja kiti gali nosį krapštyti ir tapeto piešinį studijuoti… nebent kitas į tave įvažiuos – tuomet abudu jūs mesite juodąjį kauliuką, kuris parodo ar patyrei nuostolių. Rimtesni žaidėjai įvykius seka nuolatos, nes čia yra daug matematikos – visur dalyvauja skaičiai ir tikimybės, o ne varikliai ir padangos… Sėkmę gali valdyti – matydamas kiek trūksta langelių iki reikiamo sustoti momento pasirenki protingiausią TIKĖTINAI pavarą ir meti TIKĖTINAI labiausiai tinkančią reikšmę duosiantį kauliuką. Tikrovėje visada tiki, kad tikimybė 1:6 vis tiek gana reali ir rizikuoji… Tada sumaitoji bolidą ir stebi kaip tave vejasi pirmoje žaidimo fazėje už nugaros palikti varžovai.

START YOUR ENGINES Man kaskart nekyla ranka ištraukti šio žaidimo ant stalo kuomet susirenka margesnė žaidėjų kompanija, nes bijau likti nesuprastas – juk sėkmė su kitais “šlapesnės tematikos” žaidimais yra garantuota! Kokio velnio į autosporto tematika paremtą kauliukų ridenimo nesąmonę patraukti tuos, kas pvz.: mėgsta fantazuoti; arba kas mašinos dar nevairuoja ir nežino tokių dalykų kaip stabdžių diskas; arba ir iš esmės naudojasi viešuoju transportu dėl ekologinių sumetimų? Čia juk toks berniukiškas reikalas – mašinytės… Tikiu, kad ateis diena, kuomet ir šis žaidimas bus išbandytas margesniame kolektyve – patirtimi būtinai pasidalinsiu! Tuo labiau, kad iš esmės šis žaidimas yra gana geras… Jam gal tereikia “family edition” versijos, kur vietoj formulių būtų kokie nors gyvūnėliai ant stručių, o vietoj Monako gatvinės trasos keliukas per mišką su upeliais ir akmenukais… Ir tikrai tuomet žaidimas būtų jau nebe berniukiškas!

Taigi, finalizuojam visus reikalus:

*Žaidimo idėja: 5/10                                                                                                                      *Taisyklių paprastumas: 8/10
*Taisyklių perpratimas: 9/10
*Žaidimo išvaizda: 8/10
*Žaidimo elementų kokybė: 9/10
*Žaidimo lauko ir taisyklių dizainas: 8/10
*Žaidėjų patirties įtaka: 8/10
*Azarto lygis: 6/10
*Pabodimo faktorius: 6/10
*Žaidimo kainos ir vertės santykis: 7/10
BENDRAS REZULTATAS: 74/100

Tai tiek, Peugeot laimėjo! Sėkmės!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: